Jak vést dobrou školu
Co to je dobrá škola?
Především zaměřená na žáka. Jsou v ní pedagogové, kteří zvládají „řemeslo“, to znamená mají rozvinuté pedagogické kompetence.
V tom je skvělým pomocníkem mentorink a důležitými lidmi jsou mentoři.
S tím, co je to mentorink se můžete seznámit ZDE
Zajímá Vás jak zvládnout příval provozních, finančních a pedagogických záležitostí?
Chcete, aby vše funfovalo, i když nestojíte lidem za zády?
Vedení školy funguje stejně jako vedení každého jiného subjektu, kde pracujete s lidmi. Prací s lidmi vše začíná.
Máte pocit, že s učiteli je to jinak? Omyl. Funguje to všude stejně.
Máte zájem se touto problematikou zabývat?
Objednejte si individuální podporu – mentorink.
Nabídka DVPP je uvedena zde.
Začínajícímu učiteli bude k užitku, když bude seznámen s tím, co ho ve škole čeká. Proto jsem přijala nabídku VÚP Praha na sestavení týmu autorů pro eLearningový kurz „Pedagogické dovednosti začínajícího učitele“. Po diskusích s kolegou a spoluautorem Karlem Tomkem, jsem se rozhodla do návu přidat „a jiné“, protože práce ve škole není jenom o pedagogických dovednostech – tedy směrem k žákům. Ale je i o silných mezilidských kontaktech obecně:
– kolegové
– vedení
– rodiče
Myslím, že nejtěžší na těchto interakcích je „přelaďování“ na uroveň, na které právě komunikace probíhá.
Napište mi Váš názor na to, co potřebuje začínající učitel.